איך בונים אסטרטגיית תוכן נכונה

איך בונים אסטרטגיית תוכן נכונה
איך בונים אסטרטגיית תוכן נכונה

איך בונים אסטרטגיית תוכן נכונה

היום כבר ידוע שהתוכן שמפרסם עסק באתר או ברשתות החברתיות קובע הרבה מאוד עבורו.
התוכן לסוגיו שעולה באינטרנט, בין אם באתר העסק עצמו, אתרים אחרים, פייסבוק או אינסטגרם הוא עצום ולכן משפיע מאוד על פרסום העסק, על המיתוג שלו וגם על הצלחתו.
לכן, התכנים המועלים לא צריכים להיות אקראיים אלא להגיע כחלק מתוך בניית אסטרטגיית תוכן בצורה נכונה. אז איך עושים את זה? ממה מתחילים?

בחן את עצמך - מיהו העסק ומה הוא מציע?

כדי לדעת ממה בכלל להתחיל, חשוב לאפיין את העסק.
מהם השירותים או המוצרים המרכזיים שהוא מציע והתחום או הענף אליו הוא קשור.
יש להחליט איך מעוניינים למתג את העסק- האם כעסק צעיר ותוסס?
עסק שמשדר יוקרה? איכות?
יש לאפיין את העסק מבחינת הגודל שלו- האם זהי רשת סניפים ברמה ארצית, עסק שמעניק שירותים ברמה המקומית, וגם כאן- האם ברמה העירונית או השכונתית.
מיהו קהל היעד אליו אתם מכוונים? האם אלה צעירים או מבוגרים, לקוחות פרטיים או עסקים אחרים.
פניה לקהל היעד באופן מדויק היא חשובה וברשתות החברתיות ניתן לפנות באופן ספציפי לקהל יעד מדויק על פי סינון הקשור לגיל, אזור גיאוגרפי ונתונים נוספים.

בחן את המתחרים - מה להבליט ומה לשנות

בניית אסטרטגיית תוכן בצורה נכונה נעשית לא רק באמצעות ירידה לפרטים ובחינת העסק שלכם אלא באמצעות סקירה של המתחרים.
מיהם העסקים הפונים לקהל יעד דומה ומציעים שירותים דומים.
חשוב להבחין ביתרונות שלכם על פני המתחרים, מה חשוב להבליט, איפה השירותים או המוצרים שלכם עולים על אלה של המתחרים.
חשוב גם להבחין בהיפך – מהם יתרונות המתחרים על פניכם ולעשות שינויים שיבואו לידי ביטוי גם בתוכן שאתם מעבירים.
המודעות, המאמרים, התכנים- כולם צריכים להיות ממוקדי מטרה ולבוא לאחר סקירת השטח ובניית האסטרטגיה.

אתר העסק - מהפלטפורמות המרכזיות שלכם

הרשתות החברתיות והרשת באופן כללי הן פלטפרמות חשובות בהן אתם מעבירים מסרים לקהל שלכם.
עם זאת, פלטפורמה שעדיין נחשבת מרכזית עבורכם היא האתר.
האתר מרכז את עיקר המידע ובו ניתן להעביר מגוון תכנים, כולל תכנים מקצועיים ופירוט מגוון השירותים שאתם מציעים.
אסטרטגיית תוכן נכונה צריכה לבוא לידי ביטוי גם באתר באופן ספציפי:

  • נושאים מרכזיים בהם האתר עוסק:
    האתר צריך להיות בנוי בצורה הגיונית, נוחה וממוקדת.
    לכן, צריך לבחור מספר נושאים מרכזיים בהם הוא עוסק, נושאים המשקפים בצורה הטובה ביותר את מהות העסק ושירותיו.
    הנושאים צריכים לבוא לידי ביטוי מהנושא המרכזי ביותר ועד המרכזי פחות גם בממשק האתר והמבנה שלו.
  • הגעת הגולשים לאתר על פי חיפושיהם:
    המטרה שלכם היא שגולשים רבים ככל האפשר המתעניינים בשירותים או במוצרים שאתם מציעים יגיעו אל האתר.
    לשם כך, חשוב לשלב בתכני האתר ביטויי מפתח הבולטים ביותר בתחום העסק. יש לבחור מספר ביטויים ראשיים שאותם יש לשלב בקטגוריות השונות של האתר וגם ביטויי עומק או ביטויי זנב ארוך נוספים.
  • מאמרים מקצועיים ומעניינים לגולשים:
    מעבר לכך שתכני האתר השונים מהווים חלק חשוב בקידום האורגני של האתר, ולכן צריכים לשלב ביטויי מפתח כאלה ואחרים, הם צריכים לתת ערך מוסף לגולשים, להראות חיים והתחדשות בכך שתוסיפו מספר מאמרים מדי חודש.
    אם לכם אין זמן להתעסק בכך, מוטב להעביר את המושכות לידי חברה מקצועית שתבצע את הכתיבה ובכלל תדאג לקידום האתר.

     

לסיכום, תוכן עבור עסק על הפלטפורמות השונות בהן הוא מופיע:
אתר העסק, אתרים אחרים, פייסבוק או אינסטגרם אינו מועלה באופן אקראי. בחירת תכנים והעלאתם צריכה להתבצע בהתאם לאסטרטגיה שנבנית לטווח ארוך ואמורה לשרת היטב את העסק.

מעוניין בכתיבה שיווקית?

תשאיר פרטים וכבר חוזרים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה