שיווק דיגיטלי שייך לעולם החדש, הניו מדיה, על פניו יותר פשוט מהעולם הישן:

עסק שמשכיל לעשות את השינוי הזה ייצא מהמשבר הזה מחוזק ????

ואיך השיווק בעסק שלכם – האם השיווק עובד אצלכם כמו מכונה משומנת,

ולמה אני שואלת? כי אם אתם מאוהבים בעסק ובמוצר שלכם אז מעולה שבמעולים, אין בעיה,

ואם אתם מתקשים בשיווק, אין ברירה ואין דרך אחרת אלא קדימה לעסק – לשווק !!

כי זה בעצם המהות בדיגיטל – לשווק ולמכור בדרך שונה, להתקשר עם אנשים דרך מכירות ושיווק דרך הדיגיטל.

זה נכון ששיווק דיגיטלי שייך לעולם החדש, הניו מדיה, הדרך פשוט השתנתה, הרי אף ח'ד לא דופק בדלת ומבקש להיכנס עם הסחורה שלו, אין מכשיר פקס שמתמלא בפרסומות (וגומר לך על הטיונר של המדפסת), אין אנשי מכירות חלקלקים שמוכרים מדלת לדלת, אין מכירות קבוצתיות של קוסמטיקה או קופסאות פלסטיק יקרות בערב מפגש בנות (נשים, כן),

בשיווק הדיגיטלי משווקים ומפיצים מסרים בצורה דיגיטלית:

לדוגמא:

הכרטיס ביקור – דיגיטלי ????

החנות שלך …… דיגיטלית ….. עם מכירות באון ליין,

הברושור של פעם הפך לדיגיטלי …..

הספר שרצית לקנות …… נמכר בגרסה דיגיטלית,

השאלת הספרים מהספרייה העירונית ……. קיבלת מנוי דיגיטלי ……

החזרה הספרים לספרייה העירונית …..( בטח ניחשתם) גם הפכה דיגיטלית

 

אוקיי, אז מה כל הקונץ הגדול בשיווק דיגיטלי?

אותן ציפיות, אותה התנהלות שיווקית, אותו FLOW, פשוט הכל עובר לדיגיטל …. נשמע פשוט …… מאוד פשוט וגם הרבה יותר מהנה מהשיווק של פעם,

ואם כבר שיווק דיגיטלי אז הזירה הכי טבעית לשיווק בדיגיטל מתנהל ברשתות החברתיות:

עסק או עצמאי פותח ברשת החברתית פרופיל עסקי ואישי שם יציג את המקצועיות שלו, יפרסם פרסומים שמפנים לאתר שלו,

יפרסם מבצעים, יפיץ את הערך שלו שיכירו אותו כמקצוען בנישה שלו.

גם אם אינכם טיפוסים חברתיים במיוחד או כאלה שנרתעים מהדיגיטל – לא תוכלו לשבת על הגדר עוד הרבה זמן,

כי מרגע שיש לכם עסק ואתם רוצים יותר מכירות – זה מחייב להיות נוכח ברשתות החברתיות הגדולות,

להציג את עצמך בדיגיטל, לסקרן, לעורר אמון, לתת הצצה עליך ועל העסק שפתחת,

ולקחת בחשבון שהמתחרים שלך גם הם הבינו שהם צריכים להיות בדיגיטל ומתפתח מירוץ:

מי שיהיה ראשון יקטוף את הלקוחות בנישה שלו.

ומה צריך לשיווק?

פשוט להשקיע במכירות ונוכחות בדיגיטל בצורה של דפים עסקיים, דף אישי, חברות בקבוצות, נוכחות בזירות מקצועיות, ניהול קבוצות מקצועיות, יצירת קהילות, פשוט להיות פעיל במדיה הדיגיטלית,

ומה עם פגישות פנים אל פנים?

אז זהו, מסתבר שהעולם העסקי מאמץ מהר מאוד מה שהיה ידוע בעולם ההייטק כבר ממזמן:

אפשר להחליף פגישות לאונליין, חברות שלא השכילו לעבור לאונליין מצאו עצמן עם פחות לקוחות …..

ובעיקר, בעיקר – לא מצליחים למכור ☹

ובמעבר חד: עסקים נאלצו לבצע את הקפיצות דרך האלה בלהסתמך יותר ויותר על טכנולוגיה, פחות מגע אישי, ועל אף החששות והפחדים שמלווים מהלכים כאלה, הקפיצה הזאת מאפשרת להם להיות פעילים בכל זירה, להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם!! ????

קורונה או לא,

עסק שמשכיל לעשות את השינוי הזה ייצא מהמשבר הזה מחוזק ????

אז מה איתכם, גם אתם רוצים לעבור לשלב הבא?