7 טיפים לכתיבת תוכן טוב

7 טיפים לכתיבת תוכן מעניין

אפשר סיפור? איזו תובנה או שתים?

רוצים לכתוב תוכן אצלכם באתר? רעיון מצויין, אבל למי מיועד התוכן ?

אם יודעים למי מיועד התוכן, מתבררת שאלת ה'מה' – מה כותבים ואיך מגישים את התוכן לקהל שלך.

מי שהפנה את הזרקור לחשיבות התוכן באינטרנט היה ביל גייטס כשבשנת 1996 הכריז "התוכן הוא המלך".
ואם מייסד מיקרוסופט חושב שתוכן באינטרנט חשוב מעין כמוהו, אז כדאי מאוד להקשיב לו.
בעצם ביל גייטס אומר לנו שכדאי להשקיע בתוכן איכותי, מסקרן ומענין – כלומר סיפור!!!!

אנשים סיפרו סיפורים מראשית קיומם. אפילו מלפני המצאת השפה והכתב

הרעיון פשוט: לספר סיפור מושך גולשים.

רוצה קהל לאתר שלך? סיפור טוב זה כל הסיפור.

רק דרך סיפור אפשר לקבל הזדמנות לספר על עצמך, על העסק שלך, איך נולד הרעיון, מה החזון שלך.

יש כל כך הרבה צורות לספר סיפור: טקסט, צילומים, ווידאו, סרטים, פליירים, ספרים, פרסומות, אנימציה, סיפור בקומיקס – מבינים את הקונץ?

והשאלה הגדולה נשארה – איזה סיפורים לספר?
רוצה להרשים? זה הזמן והמקום לספר סיפורי הצלחה/ סיפורי לקוחות/ סיפור רגשי על חוויית השימוש בתיבול הומור ושנינות, ליצור חיבור רגשי
מסתבר שכדאי להשקיע בכתיבת תוכן איכותית ומועילה. כתיבת תוכן זו הדרך למקם אותך כאוטוריטה בתחום שלך,

עם SAY ייחודי שמושך אוהדים, עוקבים ו …. לקוחות

התוכן משמש כרטיס הביקור שלך: לספר את סיפור העסק שלך, איך העסק נולד? מה החזון והערכים שלך?

סיפור טוב מפרק חסמים, מעצורים, משכנע, יוצר אמון, חיבור רגשי שמגדיל המרות און ליין – ממש אוצר שלם של תועלות. אז איך כותבים תוכן טוב? מאיפה להתחיל? מה חשוב לשים לב?
קבלו 7 טיפים לכתיבת תוכן טוב ויש גם בונוס

1. כלל ברזל – להתאים את התוכן לקהל היעד הייחודי שלך

המסרים והטקסט חייבים להתאים למאפיינים של הלקוחות שלך מכל הבחינות:
חתך גילאים?
מאוויים?
מאיזה מכשירים גולשים? (מחשב שולחני? טבלט? מובייל?)
מתי גולשים? בשעות היום? בשעות העבודה?

באיזה ימים גולשים? ימי ראשון בעבודה? בבית בסופ"ש? כשגולשים בלילות?

התוכן צריך שיהיה איכותי ומקורי עם מסר ממוקד שיפעל כמו חץ שלוח לקהל: בדיוק לגיל, לפעמים גם לג'נדר הגולשים, אזור מגורים, סטטוס משפחתי.

2. להציג בסיפור את המקצועיות שלך

בינינו, מתי הבנת שהסיפור של העסק שלך זה בעצם הסיפור עלייך?

הרי אין שני אנשים אותו דבר וגם הסיפורים שונים מאחד לשני.
בפירוש כדאי לתת הצצה לסיפור הייחודי שלך!!

ואם מוסיפים איזו תובנה מקצועית, כזו שאין לאף אחד ….. אז הגעת לגביע הקדוש
סיפור אישי שלך, פועל כמו מגנט נותן הצצה יותר עמוקה במי מדובר ולמה לבטוח
התוכן באתר שלך מציג ומשקף אותך. כישוריך, התמחות, מקצועיות. מציג עד כמה

לספר רק דברים עם נגיעה אישית יהפוך את הסיפור לפי כמה יותר חי ומענין.

והכי הכי מענין – סיפור מהחיים, מהריאל לייף – להביא את הגולש להזדהות ולהרגיש כמו שהרגשת כשזה קרה לך על אמת.

כי רק סיפור טוב יציג אותך בצורה הכי סמכותית ומקצועיות בנישה שלך.
רוצה לבנות לעצמך שם מקצועי בתחום שלכם?
כלל ברזל בכתיבת תוכן: להקפיד על הגהה, ושוב הגהה ולא להתעצל: עוד פעם הגהה נוספת!!
אפילו לתת לעוד זוג עיניים לקרוא, העיקר להימנע מטעויות כתיב ותחביר כדי שקהל היעד יתרשם לטובה מהכתיבה שלך ולא יחפש אלטרנטיביות אחרות.

3. לתת מידע להדגשת המקצוענות שלך

מה יותר טבעי מלתת מידע אודותיך באתר שלך?
לספר על השירות שלך, להדגיש מקצוענות בתחום שלך?

התוכן צריך להתאים גם למנועי החיפוש על מנת שגולשים המחפשים מידע בגוגל בתחום בו אתה מתמחה, יגיעו לאתר שלך ולא למתחרים.

לכן, חשוב לשלב ביטויי מפתח רלוונטיים, למשל אם אתה מציע עבודות אינסטלציה באזור המרכז,
תוכל באמצעות מחקר מילות מפתח לבדוק מהם הביטויים הנפוצים שגולשים מחפשים בגוגל,
ובאמצעות שילוב הביטויים בתוכן תגדיל את החשיפה שלך ברשת והאתר שלך יקודם אורגנית בין תוצאות החיפוש.

4. יצירת עניין והזדהות אצל הגולשים באתר שלך דרך סיפור

עקרון על בשכנוע של רוברט צ'ילדאני ( Influence: The Psychology of Persuasion):
    לעורר הזדהות אצל הקורא. שירגיש אותו דבר – זה הכלי הכי חזק בשכנוע שמניע לפעולה.
    תוכן מקורי ומענין חייב לרתק את הקורא, ליצור הזדהות, חיבור רגשי, לסקרן.
    ליצירת הזדהות אצל הגולש אפשר לשלב דוגמאות מהחיים, לשלב סיפורים מעניינים של לקוחות, להוסיף חוות דעת של לקוחות מרוצים ועוד.
ואפשר גם בהתאם לצורך וסוג האתר, אפשר לשלב גם מעט הומור כדי ליצור עניין ורגש אצל הגולש.
כתיבת תוכן בגובה העיניים
    התוכן חייב להתאים לקהל היעד, מומלץ לנסח טקסטים בגובה העיניים, כך הקורא יבין היטב מה אתה משווק או מציע.
אין צורך לשלב מונחים ומושגים שאף אחד לא מבין,
   שכן הטקסט מיועד לגולש ומטרתו להעביר מידע ולא לגרום לקורא להרגיש כאילו מתנשאים מעליו.
תוכן שיווקי ומניע לפעולה
   התוכן באתר חייב לכלול גם מסרים שיווקיים. אפשר בסוף פיסקה לשלב הנעה לפעולה. לדוגמא,
   משפט מניע לפעולה כמו 'צרו עמי קשר', או 'לפרטים נוספים ולתיאום פגישה', השאירו פרטים באתר וקבלו הצעה משתלמת וכדומה.
   ניסוח ואורך הטקסט 1000 – 2000 מילים (לפי משקל בק"ג …)

הכללים של אורך הטקסט משתנים כל הזמן. עכשיו, למשל, 'כלל המחץ' לכתוב טקסט ארוך, משהו כמו 1000-2000מילים (לפי משקל בקילו ….)

גם פה ההגיון פשוט: אם לספר סיפורים זה חלק מהזהות שלך, אז הטקסט צריך להיות ארוך מספיק כדי לענין גם את גוגל.
בעיקר, חשוב לשמור על רמת ענין וקשב אצל הגולשים – הנה רעיונות: כותרות מעניינות, לפזר בדיחה פה ושם, פסקאות מנוסחות היטב, מערך של שאלות תשובות, ראיון עם עצמך או מישהי מעניינת.
לסיכום, כתיבת תוכן איכותי באתר שלך היא הדרך להכיר אותך, ליצור אמון
רוצה ליצור עניין אצל הגולשים? להעביר מסרים שיווקיים? לעורר אמון? רוצה שיתרשמו להתרשם מהמקצועיות שלך, ובסופו של דבר לרכוש ממך מוצר או שירות.

5. זווית אישית שלך בסיפור (אפשר גם איזו תובנה או שתיים)

סטוריטלר בווב – זה כלי עוצמתי ליצירת הזדהות שמביאה למימוש (כלומר קניה אצלך באתר,באינטרנט),
היום הסטוריטלינג בווב דינאמי,
סיפור זו הצורות העתיקות ביותר של תרשורת, מאז האדם הקדמון ועד ימינו. סיפור טוב משאיר את הגולש עם טעם לעוד ….
כדי להעצים את החוויה ניתן היום ליצור תוכן דיגיטלי וויזואלי שמאפשר לגולש להתחבר ברמה רגשית למותג שלך.

6. השימוש בוויז'ואל מעצים את החוויה ומאפשר לגולש להזדהות עם העולם שאנחנו יוצרים אותו ולא עם הדמיון של הגולשים.
כך מפתחים אישיות לאתר ולמוצר, עוזר לבדל אותו מהמתחרים, עוזר לפנות ללקוחות שלנו בנימה אישית, וזה מביא להמרות, שומר על ענין

7. לתת פן ריגשי

איך הרגשת כשראית את הפרסומת החדשה של קוקה קולה עם התחושה של צעירים לנצח?
ואיך הייתה ההרגשה בפרסומת של בירה קורונה עם התחושה של סתלבט על החוף?
אותה הרגשה צריכה להיות גם בכתיבת תוכן: לעורר ענין ולהפנות את הזרקור אליך, לעורר הזדהות, ליצור חיבור רגשי, לעורר אמון,
הרי כל הסיפור הוא לגרום ללקוחות שלך להרגיש מיוחד להיזדהות ולהתחבר לתוכן שלך

כי המטרה היא התחושה הטובה שנותנים ללקוח, תחושה שמבינים את הצרכים שלו.
וכן, מגע אישי קריטי ליצירת קשר ישיר,לעורר נאמנות של הלקוחות שלך (צ'ט, מייל, סושיאל)

– טיפ בונוס (אפשר לשתף בסוד? )
גם כשקונים או מזמינים מאמרים מכותב תוכן חיצוני כדאי שהתוצר הסופי ידבר בשפה שלך, דרך המשקפיים שלך, שידבר בקול של האישיות של המותג שלך

העיקר, לתת ערך בצורה מעניינת

מעוניין בכתיבה שיווקית?

תשאיר פרטים וכבר חוזרים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. nachshon mizrahi

    כללים מעולים תודה רבה ♥
    התחלתי מיד ליישם !
    כתבתי ישר בכלל הראשון את פרופיל המשתתפים לקורס הריבלנסינג שלי 🙂
    תודההההה ♥

כתיבת תגובה