5 טעויות כתיבת תוכן באינטרנט סופר חשובות

5 טעויות כתיבת תוכן באינטרנט סופר חשובות

5 טעויות כתיבת תוכן באינטרנט סופר חשובות

5 טעויות כתיבת תוכן באינטרנט סופר חשובות

גם אצלך באתר כאלה טעויות בסיסיות?

    1. מכירים את הניסוחים הפומפוזיים נוסח "החברה חרטה על דגלה …." חברות שמציגות את עצמן בניסוחים מנופחים כאלה, בעברית ארכאית שאף אחד לא משתמש…
      מסתבר שיש אתרים שחיים בשלום עם ניסוחים כאלה, אפילו אם זה תמרור שצועק 'אתר מתקופת האבן'!
      מה דעתך שנעבור לעברית יותר עדכנית, כתיבת תוכן יותר מושכת וקלילה, משהו קצת יותר בגובה העיניים?
      אני לא מתכוונת לכתיבה פושטית, אלא לכתיבת תוכן יותר זורמת, בלי הפאתוס, משהו יותר אישי?
      כתיבה שאפשר להזדהות?
      כן, כן, כתיבת תוכן עם קצת יותר רגש, במקום חרטה על דגלה (אהמ … נשמע כמו נאום לאומה…. הכל בסדר שם בהפקה?)
      אז איך לכתוב?
      כותבים מהריאל לייף. אותנטי. בכנות.
      מחפשים פידבק, שואלים אנשים, חברים, אפשר גם לעשות מיני סקר, העיקר לא להתנסח כבד ולא עדכני  – היו אנושיים, יותר נגישים ובגובה העיניים.
    2. התאמה בין החזון והנראות … כן, כן, קורלציה, כלומר שהכל יסתדר אחד עם השני וידבר באותה שפה. למה הכוונה?
      החזון תמיד ישמש מצפן, מבהיר ציפיות, נותן את הכיוון. אי אפשר חזון חברה נוצץ שמדבר על חדשנות,
      כשהאתר שלך משדר הפוך לגמרי: אתר מוזנח, מאובן, בנאלי – זה לא מסתדר טוב ….אתר החברה זה כרטיס הביקור שלך!
      אם השקעת באתר שלך רק בהקמה ומאז לא נגעת באתר כבר קיבלת ניראות אתר בעיצוב מיושן.
      האתר נראה כמו מונומנט דיגיטלי שידע ימים טובים יותר.
      באופן כללי, אף אחד לא רוצים להרחיק גולשים או מנועי חיפוש.
      רוצים לשדר אתר עדכני, מלוטש, מעוצב עם ניווט חכם בלי להסתבך, אז בבקשה,
      נא להרכיב משקפיים ביקורתיים ולעבור על כל האתר שלך מחדש,
      אם העיצוב מזמין וברור מספיק, אם הניווט קל וברור – כמו לבוא פיזית לביקור במשרדים של חברה. 

      טיפ של מקדמי אתרים:

      חידוש האתר (אפילו בדברים קטנים) יאותת לגוגל לבוא לבקר ולהתעדכן מה חדש אצלך (שווה לא?)

    3. לכתוב מהקישקע – כן, כן, מהבטן, כי כנות מעולם לא הייתה כל כך מבוקשת כשיש כל כך הרבה כותבים ברשת ….אז מה עושים? הנה הצעה שמשדרת אותנטיות: לכתוב כאילו ממש מדברים למישהו,
      אפילו לילד (תתפלאו, ילדים מבינים גם בדיחות והלצות, ואם ילד קטן מבין את הפאנצ' סימן שזה כתוב טוב ?),
      כי בעצם מה שווה כתיבה אם אין בה קצת יותר מהאישי?
    4. מכירים את השיר: "כולם רוצים שירים פשוטים…"(תודה ענקית לשלמה גרוניך   TRUE Performer)
      אפשר לומר שזו תמצית הכתיבה באינטרנט – כתיבה פשוטה, ברורה, בלי התחכמויות,
      בגובה העיניים, עם ניווט פשוט 

      טיפ של כותבת תוכן שיווקי:

      רוצים כתיבה קילרית באתר שלכם? כתבו קצר, מסר חד עם פאנצ' ברור

    5. לדבר בשפה אחת בכל החושים: גם העיצוב, גם התוכן, גם המוצר שיהיה מעולה! כמו אריזה של מתנה – להגיש מענין ולא מיושן
  1. אז מה דעתך על תוכן חדש ורענן לאתר שלך, בעברית עדכנית, קלילה ומושכת,
    בלי לחרוט על הדגל 'נאום לאומה'? קצת יותר להתרגש. לזרום. כמו בגד חדש

ועוד טיפ אחרון של כותבת תוכן:

 אם יש התלבטות לגבי כתיב ופירוש של מילה, תמיד שווה לבדוק באקדמיה ללשון העברית 

 באמת בדקתי ומסתבר שחרתה וחרטה אלה שתי צורות כתיב נכונות לאותו פירוש (ומה עם חרטא? בשפת הדיבור, ומארמית ובשימוש של תפסיקו לחרטט אותי)

 עכשיו הצעד הבא תלוי לגמרי בך ….

ומה איתך, עדיין אין לך אתר?

תשאיר פרטים וכבר חוזרים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תמונה של הדס רוזן

הדס רוזן

עוזרת לעסקים לבלוט באינטרנט בקידום אתרים וכתיבה שיווקית, סטוריטלרית שיודעת לספר עליך ועל העסק שלך הכי מסקרן והכי מענין כדי למשוך אליך את הקהל המתאים שיבחרו בך

כתיבת תגובה